
Колко време отнема да научите SEO за начинаещи?
Някои статии, обикновено публикувани от платформи за онлайн курсове, твърдят, че ви учат на SEO за 30 дни, докато други казват, че са необходими години, за да овладеете оптимизацията за търсачки.
кое?
Краткият отговор е, че зависи от определени фактори; Ще ги обсъдим в тази статия и след това ще дадем окончателната оценка.
За подробен отговор прочетете тази статия и научете:
Фактори, които определят колко време ще отнеме да научите SEO
Какво ви трябва, за да научите SEO (оптимизация за търсачки) от нулата
Очаквано време за всяка стъпка от процеса на обучение по SEO
Кратък преглед на основните SEO тактики и основи
Има много за учене, така че нека започваме.
Фактори, които определят колко време ще отнеме да научите SEO
Няма правилен отговор на въпроса колко време отнема да научите SEO.
Може да са седмици или години. Колко време отнема да научите SEO зависи от:
Каква е крайната ви цел зад изучаването на SEO?
Времето, което отделяте за изучаване на SEO всеки ден
Колко разбирате в технологиите сте и колко лесно можете да схванете SEO концепциите?
Вашите текущи познания и опит със SEO
Тип инструменти и ресурси, с които разполагате
Независимо дали имате добър ментор или не
Колко пари сте готови да похарчите за SEO?
В зависимост от тези фактори, овладяването на SEO може да отнеме от няколко месеца до няколко години. Не отнема много време да научите SEO, ако сте се заели с това и сте готови да положите усилия.
SEO е пътуване през целия живот за повечето хора; тъй като търсачките непрекъснато се развиват и ще трябва да сте в крак с най-новите тенденции и най-добри практики.
Добра отправна точка за разглеждане на SEO от 360-градусова перспектива е SEO контролният списък, който може да ви помогне да започнете SEO по правилния начин.
Сега, след като изяснихме това, нека навлезем в подробния процес за това как да научим SEO и оценка колко време ще отнеме завършването на всяка стъпка. Продължете да четете.
Как да научите SEO от нулата: Планът на играта
Преди да се впуснете в процеса на това как да научите SEO, трябва да разберете къде можете да получите информацията, от която се нуждаете, за да се научите.
Като начинаещ можете да научите SEO чрез:
Вземете онлайн курс по SEO от платформа като Udemy или Coursera
Прочетете статии, свързани със SEO, от авторитетни източници и уебсайтове за SEO
Слушане на подкасти, хоствани от експерти по оптимизация на търсачки
Гледане на видеоклипове с инструкции за специфични аспекти на оптимизацията за търсачки
Говорете с експерти по SEO и получете помощ от тях, за да научите SEO
Използвайки цялата тази информация, можете да опитате SEO и да се забавлявате
Сега, след като свършихме това, нека преминем към процеса на изучаване на SEO от нулата. И да, има метод за тази лудост.
1. Разберете основите на SEO
Първата стъпка към изучаването на SEO е разбирането какво представлява, как работи и какви са различните видове. По принцип трябва да разберете основите на SEO, преди да преминете към по-напреднали теми.
Не се притеснявайте, ние сме тук за вас.
В този раздел сме обобщили всички основи на SEO за вас в лесни за научаване части. Така че се захващайте за работа и започнете да изучавате основите на SEO, като започнете от това как работят търсачките и къде SEO влиза в картината.
Как работят търсачките?
Първият урок, който трябва да научите, е как работят търсачките.
Търсачките са софтуер, който сканира милиарди уеб страници, за да намери тези, които предоставят най-добрата информация по дадена тема. Потребителите въвеждат своите заявки за търсене и роботите на търсачката се захващат за работа, за да намерят това, което потребителите търсят.
За да направят това, те използват ботове, паяци или роботи, които обхождат милиарди страници в интернет. Те разбират и индексират тези страници въз основа на темата и нивото на качество и класират резултатите от най-уместните до най-малко уместните.
Роботите класират страниците въз основа на фактори за класиране като:
Ключови думи
Тип съдържание
Участие на потребителя
Свежест
Обратни връзки
Районен орган
И още!
Има над 200 фактора за класиране в Google, но някои са по-важни от други. Докато научавате SEO, ще разберете кои фактори са най-важни за по-високи класации.
За да влезе вашият сайт в класацията обаче, той трябва да може да се индексира.
Как можете да проверите дали вашият сайт е индексиран?
Тук например е показано, че сайтът на Kent Agency е индексиран и има над 247 индексирани страници.
Ако не виждате такива резултати, ще трябва да отидете в Google Search Console, да намерите инструмента за проверка на URL адреси, да въведете своя URL адрес и да поискате той да бъде индексиран.
Можете също така да проверявате и индексирате URL адресите на конкретни страници, но можем да оставим това за по-късен етап. Като начало е достатъчно да направите сайта си индексируем.
Ето два начина да увеличите възможността за индексиране на вашия сайт:
Създайте карта на сайта на вашия уебсайт и я изпратете на Google, за да му помогнете да разбере йерархиите на страниците ви и типа на съдържанието.
Печелете препратки от авторитетни сайтове; тъй като роботите на Google могат да следват тези връзки, за да намерят свързани страници на вашия сайт.
Използвайте опцията за изпращане на URL адреси, за да изпратите отделни URL адреси чрез Google Search Console, за да ги обходи Google.
И така, къде SEO влиза в действие в този момент?
Използвайки SEO тактики, можете да увеличите шансовете си за по-високо класиране на страниците с резултати от търсачките (SERP). Цялата SEO игра се върти около тази единствена цел: повишаване на SERP класирането.
И всичко започва с намирането и използването на правилните ключови думи в цялото съдържание и страници на вашия уебсайт.
Как да направите проучване на ключови думи за SEO
Ключовите думи са гръбнакът на SEO и са от съществено значение за всички аспекти на SEO.
Защо ключовите думи са важни за SEO?
Както бе споменато по-рано, роботите на търсачките търсят определени ключови думи, за да разберат съдържанието на дадена страница и да определят дали е подходящо за заявка за търсене.
Ето защо ключовите думи помагат на търсачките да решат дали да покажат страницата ви за конкретен термин за търсене. Излишно е да казвам, че изборът на правилните ключови думи за всяка страница на вашия уебсайт е изключително важен.
За целта трябва да овладеете изкуството на изследване на ключови думи.
Има много начини за намиране на ключови думи, но ние ще се включим веднага и ще препоръчаме използването на специален инструмент за изследване на ключови думи като Ahrefs или Semrush.
Например в Ahrefs Keyword Explorer просто въведете дума за търсене или широка ключова фраза и ще намерите изобилие от идеи за ключови думи, както е показано по-долу.
Изображение чрез Ahrefs
Преглеждайки ги, можете да намерите тези, които са най-подходящи за вашия уебсайт, имат голям обем на търсене и не са твърде трудни за класиране.
За ваше щастие, инструментът предлага разширени опции за сортиране и филтриране, така че можете да сортирате ключови думи въз основа на техните резултати за трудност, обем на търсене и други параметри.
Изображение чрез Ahrefs
Има много добри инструменти за SEO, които предлагат проучване на ключови думи, а много от тях също предлагат безплатни или безплатни планове. Следователно можете да започнете с пробен или безплатен план и да надстроите до платен план по-късно, когато уебсайтът ви се разрасне.
След като сте направили списък с ключови думи, по които искате уебсайтът ви да се класира, трябва да създадете конкретна страница или част от съдържанието за всяка ключова дума.
Изберете няколко ключови думи за вашите целеви страници и страници за услуги, които са най-подходящи за вашия бизнес. За всяка страница използвайте основната ключова дума в цялото съдържание, за да поддържате плътност на ключовите думи от 2% или повече.
За да създадете съдържание за вашия блог, можете да вземете основна ключова дума и няколко LSI ключови думи, за да създадете съдържание, удобно за SEO. LSI ключовите думи са свързани ключови думи, които дават на търсачките повече контекст за вашето съдържание.
За да научите повече за тази част от SEO, прочетете нашето подробно ръководство за различните видове ключови думи.
Това ни води до най-важната стъпка в това как да научим SEO: различните SEO тактики и как те се свързват една с друга.
Какви са различните видове SEO?
Има две широки категории SEO: on-page SEO и off-page SEO. Въпреки това, някои хора предпочитат да разбият SEO на страницата още повече и да запазят техническото SEO отделно.
Нека се опитаме да разберем какво означават тези термини и какво включва всеки от тях.
SEO на страницата
Това включва извършване на промени във вашия уебсайт за подобряване на класирането в SERP. Тя включва две основни неща:
Оптимизация на ключови думи: Добавяне на подходящи ключови думи към вашето съдържание, заглавия, мета описания, заглавия и подзаглавия и др.
Оптимизиране на изображения: Намаляване на размерите на файловете с изображения за увеличаване на скоростта на зареждане и използване на оптимизирани за ключови думи заглавия на изображения, описания, алтернативни текстове и т.н. за създаване.
Изтеглете нашия пълен контролен списък за SEO на страницата, за да научите и приложите основите на SEO на страницата и да намалите времето, необходимо за изучаване на SEO.
SEO извън страницата
SEO извън страницата включва предприемане на действия извън вашия уебсайт, които помагат за подобряване на класирането на вашия сайт.
- Изграждане на връзки: Изграждането на обратни връзки от авторитетни сайтове към съдържание, свързано с вашето, изпраща вот на доверие, че вашият сайт има страхотно съдържание. Това помага за подобряване на авторитета и класирането на вашия домейн. Публикуване на гости, възстановяване на връзки и т.н. за изграждане на обратни връзки. Можете да използвате тактики като.
- Социални медии: Вашата репутация е важна за изграждането на авторитет на вашия сайт и социалните медии могат да ви помогнат с това. Можете да използвате социалните медии, за да привлечете трафик към уебсайта си, да изградите силна репутация на марката и да ангажирате аудиторията си.
Техническо SEO
Това е частта от SEO на страницата, която се занимава с оптимизиране на кода и структурата на вашия уебсайт, за да подобри потребителското изживяване. Страхотното потребителско изживяване допринася за по-високо класиране в SERP, тъй като е един от най-важните фактори за класиране в Google.
Има шест ключови елемента за техническо SEO: код на сайта, структура на сайта, структурирани данни, скорост на зареждане, навигация на сайта и мобилна съвместимост.
- Код на сайта: Минимизирайте вашите CSS или JavaScript кодове, за да подобрите скоростта и ефективността на сайта.
- Структура и навигация: Използване на плоска структура, за да направите сайта си по-лесен за обхождане, поддържане на последователна URL структура, изпращане на карти на сайтове и т.н.
- Структурирани данни: Използване на маркиране на схема, за да накарате страниците си да се показват като богати фрагменти в Google SERP.
- Скорост на зареждане: Подобряване на скоростта на зареждане на страници с помощта на оптимизация на изображения, кеширане и други тактики.
- Удобен за мобилни устройства: Използвайте подход, който е ориентиран към мобилните устройства, за да гарантирате, че всичките ви уеб страници се отварят бързо и се показват правилно на мобилни устройства.
- Очаквано време: Изучаването на основите на SEO ще отнеме 3-4 седмици, ако отделите достатъчно време и намерите правилните учебни ресурси.
Професионален съвет: Ако искате да научите SEO и да придобиете задълбочени познания относно SEO тактиките, изтеглете нашата колекция SOP, която описва стъпка по стъпка процеса за класиране на първата страница на SERP.
2. Започнете да прилагате тактиките, които сте научили
Следващата стъпка в ръководството за обучение по SEO е да започнете да прилагате теоретичните знания, които сте придобили, на практика.
Започнете, като започнете блог и прилагате проучване на ключови думи и оптимизиране на съдържанието на практика на ежедневна база. Това ще ви помогне да подобрите уменията си за SEO и да създадете център за съдържание на уебсайта си, който органично стимулира трафика.
След това извършете пълен одит на сайта и използвайте техническо SEO и SEO на страницата, за да оптимизирате ефективността на вашия сайт. За целта можете да използвате инструменти като Ahrefs, Semrush и Screaming Frog. Ето екранна снимка на отчета на журнала за обхождане чрез инструмента за проверка на сайта на Ahrefs.
Изображение чрез Ahrefs
Също така започнете да изграждате препратки от авторитетни сайтове във вашата ниша. Използвайте този подробен контролен списък за изграждане на връзки, за да научите как да създавате препратки по правилния начин.
Очаквано време: Завършването на вашия първоначален SEO одит и прилагането на основни тактики за SEO може да отнеме 2-6 седмици, в зависимост от времето, което отделяте, и размера на вашия уебсайт.
Професионален съвет: Използвайте нашия изчерпателен сандък с връзки, за да намерите 2000+ лесни възможности за обратна връзка, за да подобрите своя профил на обратна връзка.
