Preloader

Контакти

Stambolovo, 6362 Хасково

Telefon

+359 882 848 667
+359 886 685 032

Как да използваме социални медии за маркетинг в електронната търговия?

Как да използваме социални медии за маркетинг в електронната търговия?

Днес, ако сте онлайн търговец, не можете да си позволите да бъдете пасивни в социалните медии. 75% от хората казват, че купуват нещо само и единствено заради това, което са видели в социалните медии, а 90% от хората заявяват, че ще се обърнат към социалните медии, ако имат нужда от помощ при вземане на решение за покупка.

Как да използваме социални медии за маркетинг в електронната търговия?

Днес, ако сте онлайн търговец, не можете да си позволите да бъдете пасивни в социалните медии. 75% от хората казват, че купуват нещо само и единствено заради това, което са видели в социалните медии, а 90% от хората заявяват, че ще се обърнат към социалните медии, ако имат нужда от помощ при вземане на решение за покупка.

Разбира се, можем да признаем, че измерването на инвестицията и възвращаемостта от социалните медии може да бъде малко трудно. Дали туитването всъщност помага на продажбите ви? Или дали публикуването във Facebook помага на най-ниското ниво? Това зависи. Но едно е сигурно: да достигнете до клиентите си, където и да се намират, е безценно в днешния конкурентен онлайн пазар.

Как ще използвате социалните медии - кои платформи, кои приложения, какви видове публикации - ще зависи от спецификата на вашия бизнес. За щастие, социалните медии ви дават възможност да създадете персонализирани кампании, за да достигнете до вашата аудитория. Тук ще разгледаме платформите, целите и тактиките, които търговците в електронната търговия трябва да вземат под внимание, когато става въпрос за социално присъствие.

Facebook

Наистина е трудно да повярваме, че този гигант в социалните медии започна в стаята на общежитието на Зукърбърг. Днес почти всеки, включително големи компании и дори деца, има акаунт във Facebook. Всъщност, на планетата има около 7,5 милиарда души, а в края на 2016 г. Facebook имаше 1,8 милиарда потребители. Днес, Facebook има най-високия коефициент на конверсия за електронна търговия от 1,85%. Освен това, трафикът към магазините на Shopify почти напълно съставлява две трети от целия трафик.

LinkedIn

Можете да мислите за LinkedIn като професионалната версия на Facebook. LinkedIn предоставя възможност на своите 450 милиона потребители да се свързват с други професионалисти и да споделят съдържание със своите последователи.

Pinterest

Pinterest може да бъде напълно най-добрият приятел на търговците в електронната търговия. Тази социална медийна платформа позволява на потребителите да прикрепват или споделят своите любими снимки на дъски. Към момента Pinterest има над 100 милиона активни потребители, като повечето от тях са жени. Освен това, е-търговците могат да използват вградени бутони за покупка, които позволяват директни продажби на платформата.

Instagram

Instagram вече достига до много големи аудитории. Днес, както младите хора, така и по-възрастните, а дори и децата, имат профил в Instagram.

Instagram е визуална социална медийна платформа, която има над 500 милиона потребители, повечето от които са милениали. Платформата позволява на потребителите да качват снимки с помощта на различни филтри и лесно да ги споделят в други социални мрежи. През 2012 г. Instagram стана част от семейството на Facebook след покупката му за 1 милиард долара. Благодарение на тази интеграция, Instagram започва да използва някои от рекламните възможности на Facebook.

Google+

Ако не можете да познаете, Google+ е социалната медийна платформа на Google. В момента тя има общност от над 300 милиона потребители. Въпреки че Google+ закъсня с малко за влизането в играта, това не е от голямо значение, тъй като става въпрос за най-голямата медийна компания в света - Google. Ето защо тя си струва да се използва самостоятелно. Освен това, използването на платформата осигурява безпроблемна интеграция с другите функции на Google и предлага популярната видео конференция Hangouts.

Snapchat

Snapchat е новак в света на социалните медии. Въпреки че приложението е популярно сред младите хора и милениалите, бизнесите започват наистина да се възползват от маркетинговите възможности на платформата. Snapchat има повече от 150 милиона активни потребители на ден. Платформата ви позволява да споделяте снимки и видеоклипове директно или частно с вашите последователи, както и с всички последователи във вашата „История“.

Защо социалните медии са толкова важни?

В днешния пазар всичко е свързано с удобството за клиента. Хората са по-нетърпеливи от всякога. Помислете за това: с технологиите от последните десет години светът вече е на върха на пръстите ни. Можете да получавате актуализации за новини на момента, Amazon предлага доставка за два часа, а храната може да бъде доставена до вратата ви – ако интернет може да направи всичко това по-бързо и по-лесно, защо изобщо да излизате навън?

Това е начинът на мислене, който трябва да имате като бизнесмен в днешно време. Как да се доближите до клиентите? Първо: Трябва да ги срещнете там, където са. Не очаквайте хората да нахлуят в чудесно създаден онлайн магазин. Трябва да ги намерите, където се намират.

Тогава къде са хората днес? На социалните медии. Не вярвате ли ни? Ето някои факти: Facebook е свързан с 1/7 от световното население, Snapchat потребителите проверяват своите акаунти средно 14 пъти на ден, а Instagram публикува около 95 милиона снимки и видеа ежедневно. Хората са тук - особено милениалите, които се очаква да имат най-високата покупателна способност в края на годината.

Днес социалните медии съставляват около 9% от фирмените бюджети, но се очаква тази цифра да достигне 22% до 2022 година. Защо? Защото компаниите започват да осъзнават и разбират потенциала на социалните медии за изграждане на клиентски бази и задържане на съществуващите клиенти. Можете да намерите нови клиенти по начин, който не можете да постигнете с нито един друг канал за привличане на клиенти.

Социалните медии могат да се използват и за достигане до клиентите ви в реално време, точно когато те имат най-голяма нужда от вас.

Тактики за социални медии за електронна търговия

1.Определяне на цели

Когато започнете да обмисляте социалното медийно присъствие на вашата компания, първото нещо, което трябва да направите, е да определите ясни цели. Ако няма да проследявате съдържанието си, публикуването на съдържание в социалните мрежи няма смисъл. Как ще разберете дали сте успешни? Как ще знаете дали това си струва времето и усилията?

Настройте критериите за сравнение според следното:

  1. Количеството трафик, който искате да донесете на платформата.
  2. Броят фенове и последователи, които искате да имате.
  3. Количеството ангажираност, което искате да получите.
  4. Процентът на ангажираност спрямо задачите.
  5. Процентът на посетителите, които се конвертират.
  6. Процентът на нарастването на аудиторията спрямо ангажираността.

За ваше знание и сравнение, докладът за социалните медии на Hubspot за 2015 г. установи, че средните търговци на дребно в електронната търговия имат около 370 000 последователи, публикуват по 6 пъти седмично и получават средно 11,4 взаимодействия на пост.

2. Предоставете стойност

Когато става въпрос за социални медии, номер едно нещо е да достигнете до клиентите си там, където те са. След това идва предоставянето на стойност. Хората няма да харесват вашата страница във Facebook или да ви последват в Instagram за нищо. Те искат стойност. Те не са там, за да пазаруват от вас. Те искат съдържание, което ще им бъде полезно по някакъв начин.

Това не означава, че не можете да правите промоции. Разбира се, искате да рекламирате своята марка, но трябва да балансирате това с други публикации (истории, новини, съвети, полезни статии, които намирате), които ще образоват, развлекат или информират вашата аудитория. Когато популяризирате марката си, уверете се, че подчертавате най-доброто, най-интересното и уникалното от вашата компания. Кажете на клиентите нещо, което не знаят за вас – нещо, което не могат да намерят другаде.

3. Оптимизирайте своите публикации

Един съвет, който ще ви помогне да постигнете по-добри резултати в социалните медии, е да оптимизирате своите публикации. Подобно на SEO, искате да използвате ключови думи, които ще помогнат за увеличаване на видимостта ви. Направете проучване на ключови думи или вземете страница от вашите SEO усилия и използвайте тези, които ще увеличат конверсиите във вашите публикации. Това ще ви позволи да достигнете до по-широка аудитория, отколкото само до текущите си последователи.

Не забравяйте, че всяка платформа има различни функции, които трябва да оптимизирате по различни начини, но като цяло, добавете желаните ключови думи и това ще бъде достатъчно. Ако е възможно, добавете визуален елемент, който ще помогне да привлече вниманието на зрителите.

4. Споделяйте отзиви

Това е хитрост – позволете на вашите клиенти да правят маркетинга вместо вас! Нищо не продава продукт, услуга или компания по-добре от щастлив клиент. Хората са по-склонни да се доверят на обективно трето лице, което казва, че продуктите ви са страхотни, отколкото на самото ви твърдение. Всъщност, 88% от потребителите казват, че се доверяват на онлайн отзиви толкова, колкото на лични препоръки.

5. Споделяйте изображения

Когато става въпрос за социални медии, повечето от нас ще бъдат по-привлечени от визуално съдържание. Изображенията и видеоклиповете обикновено привлекат повече внимание от големи количества текст. Човек има по-кратко внимание от аквариумна риба; затова, каквото и да правите, за да привлечете внимание, НАПРАВЕТЕ ГО.

6. Взаимодействайте с вашите последователи

Социалните медии са мястото, където можете да взаимодействате директно с вашите клиенти и потенциални клиенти. Това не само придава човешко лице на вашата компания, но и помага на вашите последователи да видят, че ги цените. Никой не иска да бъде възприеман само като символ на пари; те искат да знаят, че това, което имат да кажат, е важно и значимо за вас. Уверете се, че следите публикациите, които потребителите правят за вашата компания, и взаимодействате с тях ежедневно.

7. Взаимодействайте с инфлуенсъри

Друга тактика за използване на социалните медии е да ги използвате като средство за изграждане на взаимоотношения с лидери и инфлуенсъри във вашата ниша. Каквато и да е вашата индустрия, винаги ще има хора с голямо внимание и значение. Вашата цел трябва да бъде да станете един от тях – но по пътя си, работете върху изграждането на отношения с тези, които вече са там. Развиването на тези взаимоотношения никога не може да ви навреди. Добре е да имате хора наоколо.

8. Бъдете кратки

Отново, не забравяйте, че вашите последователи имат вниманието на аквариумна риба. Те не могат да приемат дълги текстове. Проучвания показват, че по-кратките съобщения генерират повече ангажираност. Това има смисъл; последователите ви могат лесно да възприемат и споделят кратки, визуални съобщения, но не и дълги параграфи.

 Бъдете последователни

Едно важно нещо, което трябва да запомните, е, че не можете да публикувате веднъж на месец и да очаквате да получите резултати от социалните медии. Трябва да бъдете последователни; ако искате да подобрите ангажираността и обхвата си, трябва редовно да публикувате. Освен това това показва на вашата аудитория, че сте ангажирани да споделяте информация с тях.

Започнете да блогвате

Какво правите, ако нямате съдържание за постоянно споделяне в социалните медии? Създайте го. Блогът може да бъде отличен нов поток за съдържание, в който можете да споделяте знанията си с вашата аудитория. Това не само че ви дава възможност да демонстрирате уникалното съдържание на вашата компания, но също така може да ви помогне да се утвърдите като лидер в индустрията.

9. Използвайте хаштагове

Не завъртайте очи; хаштаговете могат да бъдат много полезен инструмент за маркетолозите в социалните медии. Те помагат съдържанието ви да бъде открито от повече хора по-често. Освен това, хаштаговете ви помагат да организирате съдържанието си.

Платена реклама

Платената реклама е едно от най-големите предимства на социалните медии. Тя може да издигне социалните ви медии на съвсем ново ниво. Повечето платформи имат свои рекламни компоненти (например Facebook Ads, Promoted Tweets, LinkedIn Ads), но Facebook (и съответно Instagram) има най-софистицираните и напреднали реклами сред всички социални медийни платформи.

„Защо трябва да плащам, за да използвам социални медии? Мислех, че са безплатни.“ Технически, социалните медийни платформи са безплатни, но това не означава, че не трябва да инвестирате част от бюджета си в тях.

Дните на органичен и безплатен социален медиа маркетинг са изключително ограничени. Скоро ще трябва да платите, за да публикувате съдържание в социалните медии. Защо? Помислете за това; Facebook не е толкова голям само защото предлага безплатни акаунти на всички. Те станаха толкова големи, защото знаят как да печелят пари. Компаниите осъзнаха, че могат да събират такси за реклами на платформите си. Можете да публикувате нещо и да го покажете на част от аудиторията си, но за да достигнете до повече хора, ще трябва да платите.

РЕЗЮМЕ

С оглед на това, че голяма част от потребителите са активни в социалните медии и 93% от тях заявяват, че използват социални медии, за да вземат решения за покупка, е изключително важно хората от индустрията на електронната търговия да бъдат активни на тези платформи. Днес вашите социални медийни акаунти са като витрини на магазините от 50-те години. Те са начинът, по който комуникирате, споделяте информация и показвате бизнеса си на широката публи ка.

Споделете:
Кент Ажанс
Author

Кент Ажанс

Заявка За Е- Бюлетина

Извеждаме SEO оптимизацията на съвсем ново ниво; Тук резултатите говорят повече от думите.

shape