
Процент незабавно класиране
Bounce rate е метрика, използвана в анализа на уеб трафика. Този термин се отнася до процента на посетителите, които влизат в сайта и го напускат без да разглеждат други страници, след като са влезли на началната страница.
Bounce rate е метрика, използвана в анализа на уеб трафика. Този термин се отнася до процента на посетителите, които влизат в сайта и го напускат без да разглеждат други страници, след като са влезли на началната страница.
Процент незабавно класиране
Bounce rate е метрика, използвана в анализа на уеб трафика. Този термин се отнася до процента на посетителите, които влизат в сайта и го напускат, без да разглеждат други страници, след като са влезли на началната страница. Тази метрика е много важна за всеки уебсайт. Можете да анализирате bounce rate на сайта си, използвайки Google Analytics. Колкото по-нисък е bounce rate, толкова по-полезно ще бъде за сайта ви.
Докато хората посещават сайта ви, може би не ви е толкова важно кои страници са разгледали или колко време са останали на сайта ви. Поне те са запознати с вашия бизнес и сайт. Но това не е достатъчно. През времето, което посетителите прекарват на сайта ви, можете да ги насърчите да се абонират или да направят покупка. За това, bounce rate на сайта ви трябва да бъде нисък.
Как да подобрите Bounce Rate (процент незабавно класиране)?
- Създавайте съдържание последователно
Редовното създаване на съдържание е един от първите методи за намаляване на процента на отказване. Това е най-добрият начин да задържите потребителите на сайта си за по-дълго време и да ги накарате да разглеждат повече страници. Полезното и ангажиращо съдържание ще помогне за привличане на трафик към вашия сайт. Когато потребителите посетят сайта ви, ако има много информативни блог постове, те ще разгледат страниците, ще четат съдържанието и в крайна сметка ще се абонират или станат клиенти.
Според проучване, сайтовете, които публикуват повече от 16 блог поста на месец, привличат 4.5 пъти повече трафик в сравнение с тези, които публикуват само 4 блог поста на месец. Редовното публикуване на разнообразно съдържание ще помогне за подобряване на процента на отказване.
Създавайте съдържание, което може да привлече широка аудитория. Писменото съдържание не привлича всички, затова не пренебрегвайте и други форми на съдържание като видеа, изображения или аудио записи. Друг важен съвет е да изграждате вътрешни линкове към други страници на сайта си. Този метод ще помогне на потребителите да се движат от страница на страница на вашия сайт, като по този начин намалите процента на класиране. - Добавете изображения и видеа
За да намалите процента на отказване на сайта си, използвайте привлекателни и ангажиращи визуални елементи и видеа. Много потребители не отделят време за четене на съдържанието на сайта, затова можете да привлечете вниманието им с изображения и видеа. Висококачествени изображения и видеа на началната страница ще привлекат посетителите веднага щом влязат в сайта. Много уебсайтове запазват всичко друго простичко, като използват висококачествени визуални елементи на началната си страница, за да привлекат вниманието на потребителите и да намалят процента на класиране. - Ускорете сайта си
Не сте забелязали, но ускоряването на сайта е от голямо значение за намаляване на процента на класиране. Според Google, 53% от мобилните посетители ще напуснат сайта, ако зареждането му отнема повече от 3 секунди. Колкото по-дълго отнема зареждането, толкова по-висок ще бъде процента на класиране. - Не накарайте посетителите си да чакат.
Можете да използвате инструменти като GTmetrix, за да тествате скоростта на сайта си. Той не само ще ви покаже скоростта на сайта, но и ще предостави препоръки как да го подобрите. Ако управлявате сайт чрез WordPress, използването на безплатни плъгини като WP Smush и W3 Total Cache може да бъде добро решение за ускоряване на сайта. След като сайтът ви започне да зарежда по-бързо, ще забележите, че това значително помага за намаляване на процента на отказване. - A/B тестове
Не оставяйте намаляването на процента на отказване на случайността. Използвайте A/B тестове за всичко, за да разберете кое работи най-добре. A/B тестовете са методи за сравняване на две или повече версии на страница или приложение, за да се види коя версия е по-успешна. Може да бъдете изненадани от малките детайли, които карат потребителите да напуснат сайта ви. Понякога потребителите може да не харесват цвета на бутона "купи" и да решат да напуснат сайта, което увеличава процента на отказване.
Затова провеждайте A/B тестове на всяка страница от сайта си. Процентът на отказване ще се увеличи или намали ли с изскачащ прозорец на началната страница? Един шрифт ли задържа повече посетители на страницата от друг? Как използването на лента за напредък по време на процеса влияе на процента на класиране? Като провеждате A/B тестове за всичко и анализирате резултатите, можете да изберете оптималния вариант за намаляване на процента на отказване. - Целете потребители, които ще напуснат сайта
Процентът незабавно класиране е важен показател и колкото по-скоро започнете да се справяте с него, толкова по-добре. Знаете ли, че 70% от потребителите, които напускат сайта ви, никога няма да се върнат? Един от начините за намаляване на процента на отказване е чрез използване на изскачащи прозорци за намерение за напускане (exit-intent popups), които са предназначени да предотвратят напускането на потребителите от сайта. Тези прозорци могат да насочат потребителите да се абонират, да направят покупка или да предприемат друго действие преди да напуснат. Изскачащите прозорци за намерение за напускане разпознават, когато потребителят е на път да напусне и предлагат съответни възможности, като абонамент, изтегляне на съдържание или получаване на отстъпки. Поради тази причина, изскачащите прозорци за намерение за напускане не само намаляват процента на класиране , но и помагат за увеличаване на продажбите.
