
Какви са факторите за успех на HTML код и търсачки?
HTML е основният код, използван за създаване на уеб страници. Търсачките могат да получават сигнали за класиране от определени HTML елементи. Някои от най-важните HTML елементи за постигане на SEO успех са изброени по-долу.
Какви са HTML код и факторите за успех в търсачките?
HTML е основният код, използван за създаване на уеб страници. Търсачките могат да получават сигнали за класиране от определени HTML елементи. Някои от най-важните HTML елементи за постигане на успех в SEO са изброени по-долу.
Ht: HTML заглавен етикет
Представете си, че сте написали 100 различни книги, но сте дали на всички тях едно и също заглавие. Как би могъл всеки да разбере, че те са за различни теми?
Ако сте написали 100 различни книги и те имат различни заглавия, но заглавията не са много описателни – може би само една или две думи, как някой би могъл да разбере за какво са книгите от погледа на заглавието?
HTML заглавията са един от най-важните HTML сигнали, които търсачките използват, за да разберат за какво става дума на дадена страница. Лоши заглавия на страниците ви са като лоши заглавия на книги в примера по-горе. Всъщност, ако HTML заглавията ви не са добри или описателни, Google ги променя.
Затова, като се базирате на ключовите думи, които сте изследвали по-рано, помислете какво искате вашата страница да се класира за. След това създайте уникални и описателни заглавия за всяка от страниците си.
Hd: Meta описание етикет
Един от най-старите поддържани HTML елементи, етикетът за мета описание позволява да предложите как искате да бъдат описани страниците ви в резултатите от търсачките. Ако HTML заглавието е еквивалентно на заглавие на книга, мета описанието е като кратко описание, което разяснява какво ще намерите в книгата.
SEO специалистите твърдят, че мета описанието не е „фактор за класиране“ и не помага за по-добро позициониране на страниците ви. Напротив, това е „фактор за видимост“, нещо, което помага да изглеждате по-добре, когато сте в резултатите от търсене заради други фактори.
Технически, това е вярно. И една от причините, поради която решихме да наричаме тези елементи "фактори на успеха" вместо "фактори за класиране", е точно тази.
Използването на мета описание, което съдържа търсени (с удебелени букви) ключови думи може да привлече вниманието на потребителя. Добре написано мета описание може да помогне да „продадете“ тази страница на потребителя. И двата фактора могат да доведат до повече кликвания към вашия сайт. Поради това, е логично да се разглежда мета описанието като фактор за успех.
Обаче, имайте предвид, че наличието на мета описание не гарантира, че то ще бъде използвано от търсачките. Търсачките може да генерират различни описания, които смятат за най-релевантни за дадената заявка. Но наличието му увеличава шансовете то да бъде показано, а създаването му е лесно.
Hs: Структурирани данни
Ако можехте да кажете на търсачките какво точно се съдържа в съдържанието на вашата страница на техния собствен „език“, сайтовете биха могли да използват специфично маркиране (код), което да улесни разбирането на детайлите относно съдържанието и структурата на страниците от страна на търсачките.
Резултатът от използването на структурирани данни обикновено е това, което Google нарича "богат фрагмент" — търсене, което съдържа допълнителни елементи (като икони и звуци), които го правят по-привлекателно и полезно за потребителите. Един от най-често срещаните примери за богат фрагмент е прегледи/оценки, които обикновено включват привлекателни звезди.
Въпреки че използването на структурирани данни не е директен фактор за класиране, те очевидно са фактор за успех. Когато всичко останало е еднакво, е по-вероятно резултатът с богат фрагмент да получи повече кликвания отколкото този без.
Hh: Заглавни тагове
Виждате ли заглавието в горната част на тази страница? Зад кулисите, за да го направите заглавие, се използва HTML код, в този случай с H1 таг.
Погледнете ли подзаглавията на страницата? Те също използват заглавни тагове. Всеки от тях е на следващото ниво, използвайки тагове H2.
Заглавните тагове са официален начин да дефинирате важните части на уеб страница. Търсачките отдавна ги използват като индикатор за това какво е съдържанието на една страница. Ако търсените от вас думи се съдържат в заглавните тагове, шансовете да се появите в търсенията с тези думи са малко по-високи.
Естествено, тази информация е довела някои хора до прекаляване. Те слагат всички абзаци в заглавни тагове, но това не помага. Заглавните тагове трябва да правят съдържанието по-лесно за четене както за търсачките, така и за потребителите.
Заглавните тагове са полезни, когато отразяват логическата структура (или контур) на една страница. Ако имате основно заглавие, използвайте H1 таг. Съответните подзаглавия трябва да използват H2 таг. Използвайте заглавията логично и те могат да укрепят други фактори за класиране.
Сортиране в търсачките и изграждане на линкове
Линковете са първият "външен" фактор за сортиране, използван от търсачките. Google не беше първата търсачка, която разглежда линковете като "гласове", но беше първата търсачка, която широко разчиташе на анализ на линковете като начин за увеличаване на релевантността.
Въпреки разговорите около други сигнали, линковете и съдържанието продължават да бъдат най-важните външни сигнали за ранговете на Google. Както ще разберете, някои линкове са по-ценни от други.
Качество на линковете
Ако сте били болни, на чий съвет бихте се доверили повече – на петима лекари или на 50 случайни души, които ви предлагат съвети, докато ходите по улицата?
Освен ако нямате лошо преживяване с лекарите, вероятно ще се доверите на техния съвет. Въпреки че получавате по-малко мнения, те идват от експерти. Мнението им е много по-ценено, затова има по-голяма тежест.
Търсачките работят по същия начин. Те броят всички линкове, които водят към вашия сайт (с изключение на тези, които са блокирани с nofollow или други методи), но не всички линкове се оценяват еднакво. Линковете, които се смятат за по-качествени, получават по-голяма тежест.
Какво означава качество на линковете? В много случаи това е нещо, което разбирате, когато го видите. Например, линк от голям, уважаван сайт ще бъде по-ценен в качественото скала, отколкото линк, който идва от коментар в блог. Освен това, линковете от сайтове, свързани с темата на вашия сайт, ще бъдат също така по-ценни.
Текст на линка
В Amazon има милиони линкове, но все пак той не се класира за „кораби“. Той се класира за „книги“. Защо? Защото много от линковете, които сочат към Amazon, съдържат думата „книги“, докато сравнително малко споменават „кораби“, тъй като Amazon не продава кораби.
Думите в един линк – текстът на линка или „анкер текст“ – се възприемат от търсачките като начин за описание на сайта от друг сайт. Това е като някой да ви посочи и да каже „книги“, като ви обявява за експерт по темата.
Не можете често да контролирате думите, които хората използват, за да се свързват с вас, така че трябва да използвате възможността да се възползвате от текста на линковете в своето стратегическо планиране.
Брой на линковете
Много сайтове могат да добавят голямо количество линкове за постигане на SEO успех. Освен това, ако имате много линкове от различни сайтове, това е още по-ценено. Когато всичко друго е равно, един линк от 1 000 сайта има много повече стойност, отколкото 1 000 линка от един единствен сайт.
Преди време, броят на линковете беше много по-важен фактор, но с развитието на търсачките и тяхната способност да оценяват качеството на линковете, значението на броя им значително намаля.
Вирусни кампании за привличане на линкове, значки и джаджи могат да бъдат ефективни за осигуряване на голям брой линкове и дори представители на търсачки препоръчват тези методи.
Но не забравяйте да не използвате автоматични програми и да не започвате да спамите блоговете в търсене на линкове. Това е не само нежелано, но и може да бъде вредно, както ще разгледаме по-късно в това ръководство.