
Мобилно индексиране на Google
Google вече използва мобилен индекс, базиран на това как устройствата обхождат мрежата.
Какво е мобилно индексиране на Google?
Този метод, който се стреми да осигури най-доброто изживяване за потребителите, които могат да търсят на всички устройства, означава, че Googlebot ще обхожда и индексира само мобилната версия на страницата.
Това означава, че може да се сблъскате с много повече трафик в лог файловете на Googlebot. Може също да видите тези фрагменти, генерирани от мобилната версия на вашето съдържание, в резултатите от търсенето с Google.
Колкото и тревожно да изглежда, това не е така в Google. Google потвърди, че използва десктоп версията на даден сайт, за да класира мобилни сайтове, но също така сравнява двете, за да провери за евентуални съществени несъответствия (например, потребители, които създават десктоп уебсайт със спам, с единствената цел да се класират високо).
През последните години стана ясно, че настолните страници могат да бъдат класирани от AMP (Accelerated Mobile Pages) в определени случаи в предстоящия индекс, ориентиран към мобилни устройства (mobile-first).
Google информира собствениците на сайтове
За първи път от обявяването на началото на процеса на индексиране, насочено към мобилни устройства, Google уведоми SEO специалистите и собствениците на уебсайтове чрез Google Search Console за прехода на техните сайтове към „индексиране, насочено към мобилни устройства“.
Google уведомява собствениците на уебсайтове след актуализацията „индексиране на първо място за мобилни устройства“
С индексирането, ориентирано към мобилните устройства, сайтовете ще трябва да отдават по-голямо значение на мобилната съвместимост отсега нататък. Защото по-голямата част от интернет потребителите достъпват сайтове от мобилните си устройства и прекарват по-голямата част от времето си на мобилни устройства.
