
Карти на сайтове и SEO: Ръководство за оптимизация
Докато SEO се връща към своите „стари добри времена“, много „SEO компании“ водеха доста успешен живот, като „изпращаха вашия уебсайт към хиляди търсачки“. Това, въпреки че не беше никак стабилна тактика или метод за постигане на SEO ,съвременното SEO предлага възможности да индексираме нашето съдържание – във всякакви форми, размери и формати – в търсачките, което ни позволява да извлечем
Докато SEO се връща към своите „стари добри времена“, много „SEO компании“ водеха доста успешен живот, като „изпращаха вашия уебсайт към хиляди търсачки“. Това, въпреки че не беше никак стабилна тактика или метод за постигане на SEO нирвана, съвременното SEO предлага възможности да индексираме нашето съдържание – във всякакви форми, размери и формати – в търсачките, което ни позволява да извлечем максимума от нашите възможности.Когато става въпрос за видимост на SEO и ботове в етапа на индексиране, обикновено контролираме какво е в търсачките чрез използването на robots.txt и мета тагове robots. Но също така е от също значение съдържанието / URL адресите, които предоставяме на търсачките.
Отдавна най-добрата практика беше да създадете HTML карта на сайта поне за всички основни страници и да свържете тази HTML карта на сайта с долния колонтитул на всички страници на сайта. Това позволява на търсачките да получават URL адреси на сайта от всяка страница.
След това се появиха XML карти на сайта. Разширяемият маркировъчен език е предпочитаният инструмент за обработка на данни от търсачките.
БЯЛА КНИГА
SEO за Преработка на Уебсайтове и Миграция
Постоянно променящи се целеви точки - SEO предизвикателства и как да ги преодолеете
7 неочаквани SEO стратегии за PPC + маркетинг на растежа
Всичко за измамните кликвания и как да ги блокирате
С наличния инструмент, уебмастърът може да предостави на търсачките данни за страниците на сайта, които искат да индексират, както и информация за последното обновяване на страницата, както и за приоритетността или йерархията на съдържанието на сайта.
Нека разгледаме първите стъпки за създаване на сайт карта за различни видове съдържание.
Създаване на стандартна XML карта на сайта
По-долу е дадена анатомията на входа на стандартна XML карта на сайта URL.
<url>
<loc> http://www.example.com/mypage </loc>
<lastmod> 2019-10-10 </lastmod>
<changefreq> aylık </changefreq>
<priority> 1 </priority>
< / url>
Това показва полетата, които ви позволяват да предоставяте допълнителна информация за желаните URL адреси за индексиране, както и за допълнителна информация за URL адресите.
Някои системи за управление на съдържанието (CMS) позволяват генериране на динамични или автоматично създадени карти на сайта. Това лесно ли е? Да. Без грешки ли е? Не. Повече за това след малко.
Ако вашата CMS система не предлага функция за създаване на карта на сайта, ще трябва да създадете XML карта на сайта от нулата. За да избегнете ръчната работа, тъй като това би било времеемко, има инструменти за това.
Има много генератори на XML карти на сайта. Някои са безплатни, но обикновено имат ограничение за броя на URL адресите, които могат да бъдат сканирани, така че трябва да внимавате за това.
Най-добрите генератори на карти на сайта обикновено са платени. Един много прост инструмент, който може да се използва за генериране на карти на сайта, е Sitemap Writer Pro, който струва 25 долара.
Ако решите да използвате други инструменти, изберете такъв, който ви позволява да преглеждате сканираните URL адреси и лесно да премахвате дублиращи се URL адреси, динамични параметри, изключени URL адреси и т.н. Не забравяйте, че искате търсачките да индексират само страниците, които сте избрали.
Как да качите и изпратите картата на сайта?
След като стандартната XML карта на сайта бъде създадена, трябва да качите файла на сайта си. Този файл трябва да има именуване на страница, свързана със същата тема, като /sitemap.xml, и трябва да бъде поставен директно в корена на сайта.
След като го направите, отидете в Google Search Console и изпратете картата на сайта:
След това направете същото и с Bing Webmaster Tools:
Да, те могат да намерят картата на сайта на вашия сайт, но е разумно да подадете тази информация на търсачките и да им дадете възможност да докладват за проблеми с индексирането в Google и Bing.
Как да откриете грешки в картата на сайта?
Вие сте предоставили URL адресите на предпочитаната XML маркировка на търсачките, но как те индексират съдържанието? Има ли някакви проблеми? Страхотна функция на Google Search Console и Bing Webmaster Tools е, че можете да разгледате какви неща може да са пропуснали търсачките.
Google предлага много по-добра прозрачност относно проблемите с картата на сайта в сравнение с Bing, който предоставя само малки количества данни за преглед.
В този случай получихме грешка, че сме изпратили XML карта на сайта, но URL адресите в нея не са включени в robots.txt файла.
Важно е да обръщате внимание на тези грешки и предупреждения. Възможно е дори търсачките да не могат да прочетат XML картата на сайта. Също така, можем да събираме информация за грешно изключени URL адреси в robots.txt.
По отношение на динамично генерираните карти на сайта, тяхната негативна страна е, че те често могат да съдържат много URL адреси, които нарочно са изключени от видимостта на търсачките чрез robots.txt. Последното нещо, което искаме, е да кажем на търсачките да сканират дадена страница, а в същото време да й попречим да бъде сканирана.
Наблюдението на картата на сайта е от съществено значение за всяка SEO кампания. В най-основните си функции то ще ви показва колко URL адреси сте предоставили в XML картата на сайта, колко от тях са индексирани в Google и кога последно е била обработена картата на сайта.
Пералня, изплакване, повторение
Може да сте прегледали горепосочените процеси и да сте уверени в прозрачността и разпространението на URL адресите на сайта към търсачките. Въпреки това, освен стандартните XML карти на сайта, тези търсачки също ще приемат информация за изображението, видеото, новините и мобилното съдържание на вашия сайт.
По съответния начин, тези видове карти на сайта могат да бъдат създадени, поставени на сайта и изпратени по същия начин, както стандартните XML карти на сайта. Освен това, използвайки предпочитания инструмент, който споменах по-рано, ще имате възможност да създавате и тези карти на сайта.
Анатомия на XML карти на сайта, които поддържат
XML карти на сайта за изображения
Изображенията на сайта и данните за тяхното разположение на страницата се предоставят в:
<url>
<loc> http://www.example.com/mypage </ loc>
<lastmod> 2013/10/10 </ lastmod>
<changefreq> aylık </ changefreq>
<öncelik> 1 </ öncelik>
< image: image>
<image: loc>
http://www.example.com/images/myfirstimage.gif
</ image: loc>
</ image: image>
<görüntü: görüntü>
<görüntü: loc>
http: // www.example.com/images/mysecondimage.gif
</ resim: loc>
</ image: image>
</ url>
XML карти на сайта за видеа
XML картите на сайта за видеа предоставят информация относно местоположението на страниците на вашите видеа, указания за търсачките и детайли като заглавия на видеата, описания, нива на достъп и вграждане.
http://www.example.com/mypage </loc>
<lastmod> 2013-05-06 </lastmod>
<changefreq> aylık </changefreq>
<priority> 0.5 </priority>
< video: video>
<video: content_loc>
https://youtube.com/watch?v=W10j21236%3Den_US
</ video: content_loc>
<video: player_loc
allow_embed = "evet"> http://www.site.com/ videoplayer.swf? video = 123 </ video: player_loc>
<video: thumbnail_loc>
http://img.youtube.com/vi/W1021236=1/default.jpg
</ video: thumbnail_loc>
<video: title> Videom Adı </ video: title>
<video: Description>
Videom Açıklaması
</ video:açıklaması>
<video: derecelendirme> 2 </ video: derecelendirme>
<video: görüntüleme_sayısı> 498 </ video: görüntüleme_sayrı>
<video: publication_date> 2013-05-06 </
video: yayın_tarihi> <video: family_friendly> evet </ video: family_friendly>
<video: süre> 10 </ video: süre>
<video: expiration_date> 2016-05-06 </ video: expiration_date>
<video: needs_subscription> hayır </ video: needs_subscription >
</ video: video>
</url>
Мобилни XML карти на сайта
Имате ли мобилни страници в даден каталог на вашия сайт? Позволете на търсачките да имат повече информация за вашите URL адреси, насочени към мобилни потребители.
<url>
<loc> http://www.example.com/mobile/oneofmymobilepages </loc>
<lastmod> 2013-10-10 </lastmod>
<changefreq> aylık </changefreq>
<priority> 0.8 </ öncelik >
<mobil: mobil />
</url>
XML карти на сайта за новини
Новинарските сайтове могат да предоставят информация за новинарските статии, тяхното местоположение на сайта, както и за типа новини, език и достъпност.
<url>
<loc> http://www.example.com/news/mynewsarticle </loc>
<news: news>
<news: yayın>
<news: name> Haber Sitem </ news: name>
<news: dil> tr </ news: dil>
</ news: yayın>
<news: erişim> Abonelik </ news: erişim>
<news: türler> PressRelease, Blo </ news: türler>
<news: publication_date> 2013-10- 10 </ news: publication_date>
<news: title> Haberin Başlığı </ news: anahtar kelimeler>
</ news: news>
</url>
Заключение
Особено в днешно време, колкото и усилия да се влагат в разработването на страхотно съдържание, е от съществено значение да отделите допълнително време, за да се уверите, че сте направили всичко възможно за пълно индексиране, за да извлечете стойността от положените усилия.