
SEO Тънкости, Които Влияят На Класирането
SEO тактики за подобряване на класирането
Органичното търсене генерира средно 60,32% от трафика за клиентите, с които работим, а органичното търсене е значителен източник на трафик за повечето организации. Всъщност почти всички компании имат поне основни познания за органичното търсене. Обикновено бизнесите имат някаква стратегия за увеличаване на трафика чрез органично търсене, поне за своята марка и основен продукт или услуга. И все пак, дори ако повечето компании разбират основните изисквания за успех в търсачките, им липсва по-задълбочено разбиране на този критичен маркетингов метод. С много малки изключения, основната цел на всяка SEO тактика е да се класира добре във времето. Обръщането на внимание на това, което Google прави с алгоритъма си, е абсолютно критично и има безброй фини подфактори, които допринасят за дългосрочната оптимизация на вашия сайт за търсачки. Колкото по-добре разбирате и включвате тези фактори, толкова по-лесно ще бъде да повишите класирането си в резултатите от търсенето и да го задържите там с течение на времето. Ето някои важни SEO тънкости и възможности, за които да внимавате:
Мобилно SEO
51% от достъпа до интернет се осъществява през мобилни устройства. Тъй като потребителите се обръщат към смартфоните за все по-голяма част от търсенията си, търсачките поставят все по-голям акцент върху тези устройства. По-специално, Google наскоро актуализира алгоритъма си за търсене, за да увеличи максимално мобилните търсения. Това означава, че без значение колко добре се показва сайтът ви в резултатите от търсенията на настолни компютри, може да пропуснете най-високото класиране на мобилни устройства, ако не сте готови за мобилно SEO. Клиентите, с които работим, получават средно 21,28% от посещенията на сайта си от мобилни устройства. Това може да бъде основен източник на трафик, на който компаниите трябва да обърнат внимание, но тъй като много компании проектират и преглеждат сайтовете си на настолни компютри, е по-малко вероятно те да забележат как изглеждат сайтовете им на мобилни устройства и да пропуснат възможности за подобрение. Ето 3 прости и ефективни начина да актуализирате сайта си за мобилно SEO:
Услугите за директна мобилна конверсия ще създадат нова версия на сайта, която е директно подходяща за мобилно търсене. Този метод е най-лесният и бърз начин да получите мобилна версия на уебсайта си, ако нямате такава. Това води до неефективност в дългосрочен план, защото създава две версии на вашия сайт, които трябва да поддържате отделно. Съществуват и сериозни доказателства, че търсачките няма да обмислят този подход в дългосрочен план.
Мобилни плъгини Повечето водещи системи за управление на съдържание предлагат мобилни плъгини, които могат да разпознаят устройството, използвано за посещение на уебсайт. След това системата променя оформлението на сайта въз основа на използваното устройство, като гарантира, че той винаги се показва правилно на това устройство.
Адаптивен дизайн Най-ефективният подход е да проектирате сайта си за мобилни устройства. Това означава, че оформлението на страницата и дизайнът на навигацията предвиждат устройството и осигуряват най-доброто дигитално изживяване. Това изисква малко повече предварително планиране, но ще създаде най-последователното и полезно потребителско изживяване и ще доведе до най-големите подобрения в SEO с течение на времето. Това е подходът, който препоръчваме, а Drupal 8 е адаптивен „веднага щом го разопаковате“.
Достъпът до интернет през мобилни телефони се увеличава с 25% всяка година. Това означава, че оптимизирането на вашия сайт за мобилни устройства ще има трайни ползи, като ще увеличи удовлетвореността на потребителите и ще подобри класирането ви в резултатите от търсенето с течение на времето.
Бъдещи SEO възможности
Възходът на мобилните устройства е тясно свързан с друго важно SEO развитие: гласовото търсене. Докато някога потребителите са въвеждали по-голямата част от заявките си, все по-голям брой хора сега използват Siri и други гласови услуги за търсене. Тази тенденция има пряко въздействие върху SEO, защото потребителите не използват същия речник, когато говорят, както когато пишат. Колкото по-добре предвиждате тези промени, толкова по-високо ще се класира сайтът ви, когато потребителите преминат към гласово търсене. Като цяло, това е възможност с вашата стратегия за съдържание:
Естествени и разговорни потребители са склонни да говорят по-разговорно, когато извършват гласово търсене, в сравнение с краткия начин, по който въвеждат заявки при традиционните търсения. Това означава, че трябва да включите повече разговорни ключови думи и фрази. Конкретните термини, които трябва да използвате, зависят от вашата индустрия и местоположение, но колкото повече разбирате как хората говорят за вашите продукти и услуги на ежедневен език, толкова по-лесно ще бъде да намерите правилните ключови думи.
Точно и локално Когато посочват местоположение в гласово търсене, потребителите са склонни да посочват конкретни забележителности, фирми и квартали. Това означава, че ако посочите, че сте близо до тези места за геотагване, вашият уебсайт ще се показва по-високо в резултатите. Вместо да казвате, че бизнесът ви е „в Ню Йорк“, кажете, че е „близо до Линкълн Център“ или „в Уудсайд“.
Запасете се с тезауруси Потребителите често превключват между различни термини и фрази със сходни значения в гласовото търсене и е трудно да се предвиди кои от тях ще използват. Трябва да се опитате да включите колкото се може повече алтернативни изрази. Например, ако очаквате потребителите да попитат телефоните си: „Как да стигна до X?“ трябва да включите и фрази като „Упътвания до X“.
Както при писмения избор на ключови думи, ще трябва да преоцените ключовите думи за гласово търсене с течение на времето. Тъй като все повече хора възприемат гласовото търсене и го използват за по-голяма част от онлайн заявките си, най-често срещаните ключови думи и фрази ще се променят. Като следите кои ключови думи са най-успешни и актуализирате сайта си съответно, можете да изпреварите тези промени и да поддържате високи позиции в резултатите от търсенето с течение на времето.
Все още важен SEO фактор
Обратните връзки остават един от най-силните показатели за авторитет на Google. Въпреки че обратните връзки не са най-важният SEO фактор, те са критичен компонент за успеха на SEO. Google има няколко патента за алгоритми, предназначени да изчисляват „резултати от връзки“. Резултатът се изчислява въз основа на качествения рейтинг на входяща връзка (известен още като PageRank) и броя на входящите връзки към сайта. Връзките от авторитетни уебсайтове показват, че сайтът на вашата компания е изключително релевантен. Google, Bing и други търсачки вземат предвид всичко това и подобряват съответно класирането ви. Следователно, количеството връзки е важна част от резултата. Изграждането на обратни връзки е текуща инициатива, а не еднократна кампания.
Още SEO възможности
Освен стратегически подходи като мобилно SEO, гласова оптимизация и обратни връзки, има и други прости тактики, които могат да подобрят класирането в органичното търсене с течение на времето.
Използвайте други видове съдържание. Вместо да пълните страниците си само с текст, включете други видове съдържание, като изследвания, информационни документи, казуси, изображения, видеоклипове и аудио. В идеалния случай тези елементи трябва да са пряко свързани с текста на всяка страница и да са добавени по начин, който добавя стойност към потребителското изживяване.
Оптимизиране на изображенията Когато използвате изображения, оптимизирайте атрибута alt таг. Това е текстът, който се показва, когато изображението не се зарежда или когато потребителят задържи курсора на мишката върху изображението. Алтернативният текст улеснява търсачките да определят цялостното съдържание на страницата.
Разпределете ключовите си думи SEO не е свързано с използването на повече ключови думи. Става въпрос за използването им на правилните места. Непременно ги включете в атрибута на етикета заглавие, заглавията (H1, H2 и др.) и вътрешните връзки, когато е уместно, и това ще подобри потребителското изживяване. След като се запасите със синоними, използвайте ги като поддържащи или вторични ключови думи в основната част на съдържанието си.
Оптимизацията за търсачки е критичен компонент на дигиталния маркетинг. Целта е да се класирате добре във времето, но това трябва да се осъществява от хора, а не от машини.
